İntercooler nedir? İntercooler nasıl çalışır?
İntercooler nedir?
Intercooler, aşırı besleme sistemleri tarafından basıncı yükseltilen ve bu nedenle ısınan taze havanın silindirler içerisine gönderilmeden önce soğutulmasını sağlayan bir ısı değiştiricisi yani eşanjördür. Aslında farklı bir tip radyatör de denilebilir.
İntercooler nasıl çalışır?
Aşırı besleme tarafından emilen ve basıncı yükselen taze havanın sıcaklığı artar, sıcaklığı artan taze hava intercoolera gönderilir, intercooler araç yol alırken rüzgar vasıtasıyla soğuyan bir radyatördür, intercooler içerisine yaklaşık 260 derece sıcaklık ile giren hava burada 55-65 dereceye kadar soğutulur, intercooler çıkışı emme manifolduna bağlıdır sıcaklığı düşürülen hava buraya gönderilir emme manifolduna giren soğumuş hava silindirler içerisine gönderilir yakıt ile karışıp yanma gerçekleşir.
İntercooler kullanmazsak ne olur?
Yüksek sıcaklık havanın yoğunluğunun düşmesine neden olur bu da birim havada bulunan oksijen miktarının daha az olması anlamına gelir. Daha az oksijen silindirler içinde gerçekleşen yanmanın daha verimsiz olmasına dolayısı ile elde edilecek gücün düşmesi anlamına gelir.
Silindirler içerisine giren sıcak hava motor ısısının daha da yükselmesine neden olur. Motorun aşırı ısınması ise vuruntulu bir şekilde çalışmasına ve çabuk yıpranmasına ayrıca gücün düşmesine neden olur.
İntercooler çeşitleri.
Hava soğutmalı ve su soğutmalı olarak 2 tipi mevcuttur.
Hava soğutmalı sistemlerde intercooler rüzgar ile soğutulur. Bir çok otomobil modelinde hava soğutmalı intercooler bulunur. Su soğutmalı tipler ise otomobil motorlarını soğutan radyatör sistemine benzer. Pahalı bir sistemdir ve genellikle yüksek performanslı, pahalı ve özel otomobillerde bulunur.
Intercooler, aşırı besleme sistemleri tarafından basıncı yükseltilen ve bu nedenle ısınan taze havanın silindirler içerisine gönderilmeden önce soğutulmasını sağlayan bir ısı değiştiricisi yani eşanjördür. Aslında farklı bir tip radyatör de denilebilir.
İntercooler nasıl çalışır?
Aşırı besleme tarafından emilen ve basıncı yükselen taze havanın sıcaklığı artar, sıcaklığı artan taze hava intercoolera gönderilir, intercooler araç yol alırken rüzgar vasıtasıyla soğuyan bir radyatördür, intercooler içerisine yaklaşık 260 derece sıcaklık ile giren hava burada 55-65 dereceye kadar soğutulur, intercooler çıkışı emme manifolduna bağlıdır sıcaklığı düşürülen hava buraya gönderilir emme manifolduna giren soğumuş hava silindirler içerisine gönderilir yakıt ile karışıp yanma gerçekleşir.
İntercooler kullanmazsak ne olur?
Yüksek sıcaklık havanın yoğunluğunun düşmesine neden olur bu da birim havada bulunan oksijen miktarının daha az olması anlamına gelir. Daha az oksijen silindirler içinde gerçekleşen yanmanın daha verimsiz olmasına dolayısı ile elde edilecek gücün düşmesi anlamına gelir.
Silindirler içerisine giren sıcak hava motor ısısının daha da yükselmesine neden olur. Motorun aşırı ısınması ise vuruntulu bir şekilde çalışmasına ve çabuk yıpranmasına ayrıca gücün düşmesine neden olur.
İntercooler çeşitleri.
Hava soğutmalı ve su soğutmalı olarak 2 tipi mevcuttur.
Hava soğutmalı sistemlerde intercooler rüzgar ile soğutulur. Bir çok otomobil modelinde hava soğutmalı intercooler bulunur. Su soğutmalı tipler ise otomobil motorlarını soğutan radyatör sistemine benzer. Pahalı bir sistemdir ve genellikle yüksek performanslı, pahalı ve özel otomobillerde bulunur.
Yorumlar
Yorum Gönder