Forged(dövme) piston üstünlükleri.
Forged(dövme) piston avantajları.
Moleküllerin birbirine yaklaşması sonucunda, piston daha sağlam bir yapıya ve daha uzun bir kullanım ömrüne kavuşur. Ayrıca sıcaklık, basınç ve darbe dayanımı da artar. Özellikle yanma odasındaki sıcaklık ve basıncın çok yüksek seviyelere çıktığı, yüksek sıkıştırma oranı uygulanan ve yüksek oktanlı benzin kullanılan yarış amaçlı turbo ve NOS uygulamalarında forged yöntemi ile üretilmiş pistonlar vazgeçilmez bir modifikasyon parçasıdır.
Diğer taraftan performans odaklı otomobil ve motosikletlerde de fabrika çıkışı olarak standart olarak sunulabilmektedir. Her türlü içten yanmalı motorun daha yüksek devirlere çıkmasına da büyük katkı sağlar. Ciddi güç artırımı söz konusu olduğunda motor genellikle forged pistonlar ile takviye edilir.
Ağırlık konusunda ise genellikle azalma gerçekleşir. Döküm metodunun sınırlamaları ve dayanıklılığın sağlanabilmesi amacıyla piston cidar kalınlıkları, döküm metodunda belli toleransların altına düşürülemez. Ancak forged yönteminde, moleküler yapının sıklaşması sonucu cidarlar daha yüksek dayanım sağlayabilecek şekilde, forged üretim metodunun da buna uygun olması sayesinde daha ince bir kalınlıkta üretilebilir.Bunun sonucunda da daha düşük ağırlıkta pistonlar üretmek mümkün olabilmektedir. Ancak daha hafif yapı genellikle daha özel forged üretim uygulamalarında mümkündür ve bu durum maliyetin artmasına neden olabilir.
Moleküllerin birbirine yaklaşması sonucunda, piston daha sağlam bir yapıya ve daha uzun bir kullanım ömrüne kavuşur. Ayrıca sıcaklık, basınç ve darbe dayanımı da artar. Özellikle yanma odasındaki sıcaklık ve basıncın çok yüksek seviyelere çıktığı, yüksek sıkıştırma oranı uygulanan ve yüksek oktanlı benzin kullanılan yarış amaçlı turbo ve NOS uygulamalarında forged yöntemi ile üretilmiş pistonlar vazgeçilmez bir modifikasyon parçasıdır.
Diğer taraftan performans odaklı otomobil ve motosikletlerde de fabrika çıkışı olarak standart olarak sunulabilmektedir. Her türlü içten yanmalı motorun daha yüksek devirlere çıkmasına da büyük katkı sağlar. Ciddi güç artırımı söz konusu olduğunda motor genellikle forged pistonlar ile takviye edilir.
Ağırlık konusunda ise genellikle azalma gerçekleşir. Döküm metodunun sınırlamaları ve dayanıklılığın sağlanabilmesi amacıyla piston cidar kalınlıkları, döküm metodunda belli toleransların altına düşürülemez. Ancak forged yönteminde, moleküler yapının sıklaşması sonucu cidarlar daha yüksek dayanım sağlayabilecek şekilde, forged üretim metodunun da buna uygun olması sayesinde daha ince bir kalınlıkta üretilebilir.Bunun sonucunda da daha düşük ağırlıkta pistonlar üretmek mümkün olabilmektedir. Ancak daha hafif yapı genellikle daha özel forged üretim uygulamalarında mümkündür ve bu durum maliyetin artmasına neden olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder